Szkoła Podstawowa
im. Powstańców Wielkopolskich
w Miałach

Wycieczka Wadowice-Kraków-Zakopane

W dniach od 9.06. do 13.06.2014r udaliśmy się wraz z koleżankami i kolegami ze Szkoły Podstawowej im. Polonii Amerykańskiej w Gulczu na pięciodniową wycieczkę dydaktyczno- krajoznawczą na południe Polski. Pierwszym celem były Wadowice. Tu zwiedziliśmy Bazylikę, w której Ojciec Święty Jan Paweł II przyjął chrzest.. Następnie dotarliśmy do Kościeliska. Tam zakwaterowaliśmy się w hotelu Harnaś II i zjedliśmy obiadokolację. Nazajutrz wyruszyliśmy do Tatrzańskiego Parku Narodowego. Po zwiedzeniu  skoczni narciarskich  wyruszyliśmy dalej w góry. Pieszą wędrówką dotarliśmy do Sarnich Skał. Niektórzy pokonywali na niej nie tylko lęki wysokości , ale również własne słabości. Warto było, bo widoki rozciągające się w słoneczny dzień z Sarnich Skał były przepiękne. W drodze powrotnej pospacerowaliśmy Krupówkami i zrobiliśmy pamiątkowe zakupy.Potem wróciliśmy do hotelu, żeby przygotować się na wyjazd do Białki Tatrzańskiej,  do kompleksu z wodami termalnymi. Było wspaniale. Następny dzień rozpoczęliśmy wyjazdem  autokaru do średniowiecznego zamku w Niedzicy oraz sztucznego zbiornika wody na zaporze w Czorsztynie. Autokarem dojechaliśmy też do Sromowców  Niżnych na spływ Przełomem Dunajca. Czekali tam na nas flisacy. Przełom Dunajca w Pieninach to z pewnością jeden z najbardziej malowniczych widoków w całej Polsce. Trasa biegła aż do Szczawnicy.W trakcie spływu flisacy opowiadali ciekawe historie.Dunajec to rzeka, która zachwyca wszystkich fenomenalnymi krajobrazami. Po opuszczeniu  z tratw była chwila na lody. Potem udaliśmy się na pieszą wędrówką do Wąwozu Homole, który jest największą przyrodniczą atrakcją w Małych Pieninach. Czwartego dnia po obfitym śniadaniu wyruszyliśmy do Krakowa. Tam czekała na nas  pani przewodnik. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Wawelu. Wawel to miejsce koronacji i pochówku koronowanych głów państwa polskiego. Jedna z największych atrakcji Krakowa, żywy pomnik naszej historii. Wchodząc na wieżę z Dzwonem Zygmunta , każdy myślał, żeby dotknąć go lewą ręką , bo wtedy spełniają się marzenia. Następnie przeszliśmy do Smoczej Jamy. Smok powitał nas ziejąc ogniem. Plantami udaliśmy się na Stary Rynek z Sukiennicami, Pomnikiem Adama Mickiewicza i Kościołem Mariackim. Wysłuchaliśmy hejnału i legendy o nim. Przeszliśmy  pod „ Okno Papieskie” na ul. Frańciszkańskiej 3.Ostatecznie wróciliśmy do autokaru by  pojechechać do Wieliczki. Zostaliśmy tam zakwaterowani w Hotelu Górsko i  w nim  zjedliśmy obiadokolację, po czym zwiedziliśmy miasto i jego rynek. Ostatniego dnia rano poszliśmy do Kopalni Soli w Wieliczce. Tam przewodnik- w górniczym stroju oprowadził nasze grupy po szybach kopalni. Oglądaliśmy w nich przepiękne rzeźby wykonane w soli oraz  Kaplicę Świętej Kingi.w yświetlono nam film o pracy w kopalni. Po zakupieniu pamiątek wyruszyliśmy do Częstochowy. Na Jasnej Górze  z przewodnikiem odwiedziliśmy Skarbiec, różne wystawy i Salę Rycerską. Na koniec udaliśmy się do Bazyliki z obrazem Najświętszej Madonny. Tam  w chwili skupienia i powagi każdy z nas wpatrywał się w obraz Matki Bożej. Była to dla nas ważna i osobista chwila. Potem wyruszyliśmy w podróż powrotną do domu.  Wróciliśmy szczęśliwi i pełni wrażeń za co dziękujemy naszym opiekunom i rodzicom.